5 جاذبه گردشگری استانبول

استانبول، با تاریخ بی‌نظیر و فرهنگ چند لایه‌ای که در آن تلف شده است، یکی از مقاصد گردشگری برجسته در جهان است. این شهر که در آسیای شرقی و اروپای جنوبی واقع شده است، پل ارتباطی بین دو قاره است و ترکیبی منحصر به فرد از تاریخ، هنر، معماری و فرهنگ را به ارمغان می‌آورد.

آیا سوفیا: آیا سوفیا یکی از نمادهای بارز استانبول است که ابتدا در قرن ششم به عنوان کلیسای بیزانسی ساخته شده بود و سپس به مسجد تبدیل شد و بعداً به موزه تبدیل شد. معماری خیره‌کننده آن عناصری از سبک‌های بیزانسی و عثمانی را ترکیب می‌کند و دارای گنبدهای عظیم، موزاییک‌های پیچیده و مناره‌های بلند است. بازدیدکنندگان از بزرگ‌فرازی داخلی آن به شگفتی می‌پردازند که قرون تاریخ و اهمیت مذهبی را نشان می‌دهد.

کاخ توپکاپی: به عنوان پیشینه اقامت سلطنتی‌های عثمانی به مدت بیش از ۴۰۰ سال، کاخ توپکاپی به بازدیدکنندگان چشم‌اندازی از سبک زندگی شادمانانه امپراتوری عثمانی ارائه می‌دهد. این کاخ در قله‌ای نگاه‌افتاده به بسفور واقع شده است و شامل باغ‌های فراوان، حیاط‌های زینت‌دار و اتاق‌های شیک با آثار هنری دقیق مانند خنجر توپکاپی معروف و الماس ساخته شیارکننده است. گردشگران می‌توانند برای کاخ، از جمله حرم، جایی که خانواده سلطان زندگی می‌کرد، و مجموعه‌های هنری و باستانی آن را کاوش کنند.

مسجد آبی (مسجد سلطان احمد): به خاطر داشتن داخلی پر از کاشی‌های آبی خیره‌کننده و شش مناره بلند، مسجد آبی یکی از جواهرات معماری بی‌نظیر استانبول است. این مسجد در اوایل قرن هفدهم در زمان حکومت سلطان احمد اول ساخته شد و به عنوان یک اثر برجسته از معماری عثمانی شناخته می‌شود که حیاط آرامش بخش و ساختمان‌های پیوسته‌اش را در کنار قلعه زیبای سلطان احمد اول در سایت خود دارد. بازدیدکنندگان می‌توانند هم در داخل و هم در خارج از مسجد به زیبایی آرامش‌بخش آن علاقه‌مند شوند و از محو زیبایی محلی همچون گل مسجدی بهره ببرند.

بازار بزرگ: با پاساژهای پیچیده و فضای پر هیجان، بازار بزرگ یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازارهای پوشش داده شده جهان است. با بیش از ۶۰ خیابان و بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه، این بازار پر از کالاهای گوناگونی است، از فرش‌های سنتی ترکیه‌ای و سرامیک‌ها تا جواهرات پیچیده و ادویه‌جات. بازدیدکنندگان می‌توانند در تجربه‌های فرهنگی بازار فرو رفته و با فروشندگان مهربان مذاکره کنند و به عنوانی از رویای استانبول پایبند شوند.

گردشگری بسفور: یک گردش در امتداد تنگه بسفور به گردشگران دیدگاهی منحصر به فرد از اسکایلاین زیبای استانبول و نمادهای تاریخی ارائه می‌دهد. به عنوان آب‌راهی که اروپا و آسیا را از یکدیگر جدا می‌کند، بسفور مناظر پانورامایی از جاذبه‌های معروفی همچون پل بسفور، قلعه روملی و عمارت‌های زیبای کنار آب به نام یالی‌ها را ارائه می‌دهد. این گردشگری به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا زیبایی‌های شگفت‌انگیز استانبول را در حالی که از آرامش آب‌های چکاننده لذت می‌برند بخورند. از تورهای دیدنی تا کروزهای غروب عاشقانه، این تجربه یک سفر فراموش‌ناپذیر از قلب استانبول ارائه می‌دهد.

از آخرین پیشنهادات ما باخبر شوید !